måndag 4 maj 2015

Planteringsdag =) #odla #köksträdgård #värmland #sweden #webshop #lantligt #lantligt hem #filipstad #hällefors #lesjöfors


 Idag har vi regn och rusk i Värmland.
Passade därför på att plantera om en massa växter som blivit för stora.
Tomater, Majs, Kål, Paprika & Chili fick nya större krukor.
Planterade även alla pumpa och gurka frön för att äntligen komma igång med dem =)


Man tager vad man haver som Kajsa Varg sa =)
Pinnar och ris får agera blompinnar i mina odlingar.
Gillar när det ser lite rufsigt och vilt ut.



Även Sockerärtor och Bönor fick nya krukor.
Älskar min julklapp-Root Trainer.
Bara att pluppa i ett frö och vattna lite då och då, efter ett tag har man en fin planta med kraftiga rötter som är enkel att plantera om =) 


Här har jag tagit isär plast "facken" och fått fram de fina rötterna, supersmidigt.



På min farstu växer det lite allt möjligt, bilden ovan är min lilla salladsodling och bilden under är Piplök på tillväxt.



Måste även berätta att det snart är dags att få hem mina bin =)
Var hemma hos vår kursledare med resten av gänget igår och tvättade & ångade begagnade ramar och lådor som vi fått köpa billigt.
Himla bra då det annars snabbt drar iväg med kostnaderna då det är mycket man behöver i början.
När vi stod i solen och tvättade & fejade kom många av hans bin och kollade vad vi hade för oss.
Gillar verkligen bin då de verkar så fridsamma och sen får man så fina bi produkter av dem (he he, dålig humor- jag vet)
Ska bli så spännande att få hem dem =)

Nu ska jag plantera lite mer frön men vi syns snart igen!

Kram/Tina

Här hittar du min nätbutik!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar