tisdag 1 april 2014

Köksträdgården

Arbetet med min lilla köksträdgård fortsätter och igår fick jag god hjälp av min lilla hund att gräva=)



Det är hemskt slitigt att vara trädgårds hund=)
Både gräva och vakta, kan säga att han sov gott senare under kvällen.


Om du undrar hur jag gjort mina planteringslådor är svaret väldigt enkelt.
Det är nämligen en större variant av pallkrage som jag fått, ibland ska man ha lite tur.
Eftersom dessa är behandlade med medel som inte är så trevliga att mata grönsakerna med har jag klätt insidan med en tjock plast.
I botten la jag markväv så det blir bra dränering men förhoppningsvis kommer inte ogräset igenom.
Får se hur det går.
Sen passade jag på att måla dem med Falu rödfärg nu i helgen.
Tyckte det blev lite roligare, ser lite mer ordnat ut.


Än så länge ser min lilla täppa inte mycket ut, men jag hoppas det blir bra tillslut.
Kommer uppdatera med lite bilder varefter den byggs på.

Fin utsikt har jag i alla fall, det är bara vägen som är lite nära. 
Men man kan inte få allt=)



Så lyxigt att kunna vara ute och trädgårds pyssla redan nu, trodde jag skulle få vänta minst en månad till.
Lite kyligt är det förstås, men med jacka och handskar var det en perfekt temperatur att skotta jord i.
Hunden var inte den enda som sov gott inatt=)

Hoppas du får en härlig tisdag!

Kram/Tina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar