onsdag 2 april 2014

Kaninkrans

Idag blir det ett litet påskpysseltips.
Gjorde denna krans till en vårvisning och den blev väldigt populär så jag tänkte passa på och visa hur man kan göra en egen.

Till denna använde jag två olika storlekar på halmkrans stommar, tjock ståltråd till öronen som jag bara böjde till önskad form och stack igenom stommen.
Vek sedan in ändarna i stommen igen för att det skulle sitta ordentligt.
Tunn ståltråd för att fästa ihop kransarna, funkar bra med ett tjockare snöre också, bara de sitter ordentligt fast.




Klippte remsor av en gammal spetsgardin i syntetmaterial(bomull blir fult väldigt fort ute).
Ca 4 cm breda, sedan lindade jag "kransen" med dessa.


Var lite pilligt med öronen, men det är bara att prova sig fram så går det bra=)


Här är kaninen färdig med fluga och allt.
På visningen fäste jag fast små Påskliljs lökar med lite ståltråd på den undre kransen för att få lite färg.
Men den funkar även som den är.


Hittar du inga lämpliga storlekar på färdiga stommar kan du göra egna av björkris eller tidningspapper.
Bara att forma och linda med snöre eller ståltråd.

Det var allt för idag=)

Imorgon bli det bloppis(bloggloppis) här på bloggen på en massa fin IB Laursen keramik som har små produktionsfel.
Så håll utkik=)

Kram/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar