söndag 10 maj 2015

Vaktelägg, Bananpannkakor och foto! #vaktelägg #recept #mat #iblaursen #vår #inspiration #baka #inredning #keramik


God kväll =)
Idag har jag haft en riktigt lugn och skön dag med mycket mys och god mat.
Hoppas du haft detsamma.
Passade på att fota lite under dagen och här kommer en del av resultatet.



Vaktelägg är så otroligt fina, låter de ofta ligga framme som prydnad.
De passar perfekt i den lilla muffinsformen från Ib Laursen =)
Du hittar den i rosa & vitt här!



Min lilla flock med vaktlar producerar nu ca 15 ägg i veckan, så nu har jag provat att göra massor med "vanliga" rätter med dem.
Testade att göra Bananpannkakor igår =)
Så himla gott, vet ej om jag tipsat om dem tidigare men det tåls att göra igen.

Man mixar(stavmixer) två vanliga (höns) ägg och en banan, blir då en portion.
Helst ska de stekas i kokosolja för att bli extra nyttiga, men jag använder vanligt smör.
Bara att hälla ut en liten plättstor klick i stekpannan,  vänd den när den fått en hyfsat fast konsistens.
Provade att göra dem större först men de blir så himla krångliga att vända, så en mindre storlek är att föredra.
Sen är det bara att servera med färska bär, sylt eller vad du gillar bäst.
Använde som sagt Vaktelägg denna gång och då räknade jag tre ägg på ett vanligt hönsägg, tyckte det blev helt ok =)
  



Nu ska jag gå ut och se till att de kommer in för natten =)
Ha en trevlig kväll så ses vi snart igen!

Kram/Tina

Nätbutiken hittar du här!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar