lördag 6 juni 2015

Du gamla du fria #nationaldag #sverige #värmland #lantligt #blommor #baka #strössel

Kikar in för att önska dig en fortsatt härlig Nationaldag =)
Hoppas din dag varit fin och att du fått njuta ordentligt!
Här i Värmland var det väldigt dåligt väder större delen av dagen med regn och blåst.
Men nu på kvällen klarnade det upp och blev en helt perfekt försommarkväll =)
Kom precis tillbaka från kvällsrundan med hunden och tur som jag hade sprang jag på ett ställe med massor av Liljekonvaljer på vägen hem.
Var bara tvungen att plocka en liten bukett, blandade den med lite Daggkåpeblommor för att få den ännu mer sommarfräsch.
Härligt med "sommar"!!!!





Blev även lite pyssel när det regnade som värst under dagen =)
Hittade ett tips på nätet att man kan göra eget glittrigt "strössel" till cupcakes, kakor och andra bakverk.
Världens enklaste sak att göra, bara ta strösocker, färga med ätbar hushållsfärg av valfri kulör.
Blanda detta tills allt socker fått färg, lägg sedan sockret på en ugnsform med folie och stoppa in i varm ugn(175 grader) i ca 10 min.
Viktigt att hålla lite koll så sockret inte bränns.
Ta ut plåten och låt sockret ligga kvar ca 10 min för att svalna, finns det klumpar delas dessa med sked eller gaffel sedan är det bara att hälla sockret i en burk.
Blev himla fint och jag ska prova att ha det på ett gäng Hallontryfflar jag ska göra nån dag =)


Nu är det dags för lite soffmys med hårbollarna men vi ses snart igen!
Ha en fin kväll!

Kram/Tina








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar