fredag 12 juni 2015

Sommarblomster #värmland #blommor #odling #lantligt

Hej hopp!
Sommaren har kommit för att stanna =)
Hoppasn jag ialf.
Kom precis hem från en härlig kvällspromenad med hunden och vad skönt det är.
T-shirt och shorts funkade fint och det enda som störde var de förbenade myggen.
Men lite mygg kan jag stå ut med om det får vara sånt väder vi haft denna vecka hela sommaren.

Passade på att fota lite fint som spirar runt husknuten.



Vackra Nävor!



Ett av mina två misshandlade Äppelträd är otroligt vackert nu, helt fullt med blommor.
Hoppas på att få mer än ett äpple i år =)
Förra året blev det bara ett äpple på två träd, jag gick och väntade på att det skulle mogna.
Till slut var det alldeles rött och fint och då tog jag det bara för att upptäcka att en liten pippi behagat smaka lite på det samma dag.
Ibland har man inte turen på sin sida =)



Massor med Gräslök är skördad och nedfryst till tråkiga vinterdagar när det behövs lite "sommar gott".
Älskar verkligen att kunna hamstra =)  



Ser ut att bli mycket Jordgubbar i år, längtar!!


Sist ut är en helt vanlig "Smörblomma" , så vacker i all sin enkelhet =)

Med den säger jag god kväll!
På återseende snart igen.

Kram/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar