tisdag 2 juni 2015

Kvällsmys!! #sweden #värmland #odling #lantligt #inredning #blommor #morsdag #present

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag kikade in här =)
Har haft lite "bloggsemester" men nu är jag tillbaka!
Har varit mycket att göra och tiden har inte riktigt räckt till.
Våren /sommaren eller hm hm hösten har ju infunnit sig och med den en massa ute pyssel mellan regnskurarna.
Det är så härligt, dock är det mycket plantor som inte hittat ut i köksträdgården än då det varit allt för kallt.
Testade att sätta ut en stackars Kronärtskocka för några dagar sedan och den ser verkligen ut att lida.
Men man måste ju testa =)
Sedan finns det mycket annat som trivs otroligt väl i detta väder.
Har aldrig haft så fin Gräslök till exempel.
Provade att göra Potatis och purjolökssoppa med Gräslök istället för Purjo, blev himla gott så det kan jag verkligen rekommendera.

Var ute alldeles nyss och rastade min lilla hund och fick en fin överraskning.
Över vårt hus var den största och starkaste regnbåge jag någonsin sett.
Ser den som ett gott tecken och håller tummarna för soligare väder imorgon.


Så otroligt vackert =)

Har massor med bilder jag knäppt under mina "tysta" dagar, dock tog batteriet slut i kameran när jag började överföringen till datorn.
Fick bara in två bilder i datorn och den andra är denna som visar min lilla morsdagspresent till mamma =)



En liten bukett och en påse med vaktelägg blev det =)

Kul att kunna ge bort något som helt och hållet är "hemgjort" ;)

Blir ju annars väldigt ofta så att jag köper nåt från min egna butik till presenter.

Nu är det dags att knoppa in men jag återkommer snart igen med mer bilder och uppdateringar.

Sov så gott!

Kram/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar