onsdag 7 maj 2014

Ekologiskt te-fraktfritt ons & tors

Nu hittar du Ekologiskt te i nätbutiken, fick två sorter denna gång men jag ska fylla på med fler vid nästa leverans.


Vet att många tycker det är himla fånigt med den ekologiska stämpeln-vad kan det vara bra för osv.
Ja, vad säger man=)
Det finns massor med fördelar och här kommer de tre viktigaste.

1.Vid framställning av produkten får det inte användas syntetiska bekämpningsmedel.

2.Produkten får inte innehålla genetiskt modifierade organismer.

3.Man får inte använda konstgödsel i framställandet av en Ekologisk produkt.


Nu när man läser varje dag om hur mycket gifter som hittas i konventionellt odlade frukter och grönsaker tycker jag det känns väldigt tryggt att veta vad jag stoppar i mig.

Men det kan vara svårt att bara köpa EKO produkter och därför struntar många i det, men jag brukar tänka att om jag väljer EKO nån gång när jag handlar gör jag iallafall nåt=)
Sen om alla gör lika så måste vi tillsammans göra en stor skillnad.

För att fira dessa två nykomlingar så kan du idag och imorgon köpa dem och Klockargårdens doftljus och du slipper fraktavgiften=)
Detta gäller bara dessa produkter idag och imorgon så passa på att testa!

Ha en riktigt skön dag! 

Kram/Tina




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar