måndag 26 maj 2014

Trädgårdsmys

Hej hopp!
 Måndag igen, var tog helgen vägen?
Samma visa hela tiden=)
Men jag hann med mycket, först var det jobb i butiken under lördagen med att hjälpa alla glada "barn" i alla åldrar att fira sina mammor med fina presenter och blommor.

Sen blev det pyssel hemma under kvällen med livets nödvändigheter som städning, vattning m.m.
Söndagen gick helt i målningens tecken då jag hade en massa lister och väggar i köket som behövde bli klart.
Konstigt hur det är, man stressar med att få tapeter och annat på plats men de lömska listerna hamnar alltid på andra plats.
Tror egentligen inte de vill ha färg på sig ;)
Men nu är det klart så nu är det bara att inreda färdigt!
Kul kul!


Idag tänkte jag passa på att ge lite trädgårds inspiration.
Min egen trädgård har ju inte kommit så långt än så när jag hälsade på en kompis under veckan passade jag på att fota lite.
Hon och hennes familj flyttade nyligen in i ett hus med en gammal trädgård som inte fått kärlek på länge och är sådär vackert vildvuxen med massor av fruktträd som äpple och körsbär.
I år är det otroligt spännande att se vad som kommer upp i rabatterna då det är deras första sommar i huset.

När du kommer till huset möts du av stora lummiga träd som ek och kastanj, längre in kommer det äppelträd i full blom.
Häng med på en tur vettja=)




En vacker stengång leder dig vidare till körsbärs träden i full blom.


Tänk att ligga under körsbärsträden och lyssna på insekternas surr, titta på fjärilar och känna den härliga doften.
Det är nog det närmast man kan komma himlen på jorden=) 




Nu går vi vidare förbi de blommande liljekonvaljerna, ner för en vacker stentrapp.


Vackra trädgårds Irisar hälsar dig välkommen och leder dig vidare.



Skönaste utsikten från fågelbordet, här kan man tala om lyxrestaurang för fåglar.


Under eken hittar man mandelblomster och skugga under soliga dagar.


Sist ut på rundturen är en av mina absoluta favoritblommor, nämligen Förgätmigej.
Så vackra i sin anspråkslöshet.



Hoppas du tyckte om rundturen och i fantasin kunde känna dofterna av äppelblom, gräset mellan tårna och höra humlornas surr.

Ha en riktigt skön måndag och passa på att njuta lite extra av livet=)

Kram/Tina





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar