tisdag 4 november 2014

Tomtar på loftet=)

Dessa två sötnosar ramlade in i butiken igår=)

Nu är julen här! Nja inte riktigt, men snart.
Nästa vecka börjar jag skylta för jul sen är det inte långt kvar till första advent.
De första av många Hyacinter levereras till butiken på torsdag.
Tycker de första förberedelserna för advent är de mysigaste.

Men för att fira ut hösten passade jag på att göra soppa av min egenodlade pumpa.
Hade två från början men gjorde misstaget att ha den ena på vår farstu.
I helgen skulle jag ta in den och då kände jag att den var helt mjuk.
Men den som stått inne var helt perfekt=) 
Så den åkte ner i grytan.

Blev även lite grönkåls chips gjorda.
Fick tips av en vän att det var gott, så jag kände mig tvungen att testa!
Det var supergott, inte som potatis chips utan lite frasigare och segare på samma gång.
Har aldrig känt mig så nyttig när jag ätit chips=)
De är otroligt enkla att göra, bara att gnida in kålen i lite olivolja och krydda efter tycke och smak(hade ett tunt lager med chili salt).
Sen in i ugnen på ca 200-220 grader, nu måste du hålla utkik för de bränns och blir helt svarta om man inte tar ut dem i tid.
De ska fortfarande vara gröna men man ser att de blivit tunna och krispiga, lite mörkt på topparna gör inget.
Det tar inte många minuter.
Har du grönkål så måste du testa!

Nu blir det lite soffhäng med hårbollarna sen är det dags att snoza.

Ha en skön kväll så ses vi snart igen!

Kram/Tina  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar