onsdag 19 november 2014

#jul#Maileg#önskan om snö#Advent#

Hej! 
Nu är adventsförberedelserna i full gång! Ska skylta fönstren med allt fint ikväll men redan nu har Nissarna tittat fram ur sitt gömsle=)

I år kommer Hjärterums nissar bara från min favorit leverantör Maileg.
De har en sån fin kvalité på sina tomtar och varje år kommer det några nya varianter med olika kläder så man kan samla.
De är gjorda i 100 % bomull och här kommer några av de jag fått in i år.




Det kom även med några gulliga grisar=)



Längtar till Advent, är så mysigt med skyltsöndagen och när de tänder julbelysningen i Filipstad blir man lite extra glad.
Det är verkligen nåt jag tagit för givet innan jag startade butiken.
Nu när jag pratat med representanter för kommunen så förstår jag på ett helt annat sätt vilket enormt jobb det är att planera och sätta upp alla slingor, ljus "skyltar" m.m. på gator och torg.
En stor eloge till Filipstad kommun för att ni gör så fint både på sommaren och vintern i vår lilla stad=)

I helgen kan det tydligen bli snö här i Värmland=)
Hoppas!!
Är så himla tråkigt med detta gråa väder, behöver nån riktigt fin dag för att få upp humöret=)

Imorgon tar jag med kameran till butiken och fotar lite så du också får se allt fint.

Ha en skön dag så ses vi snart igen!

Kram/Tina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar