tisdag 7 april 2015

Vilken vårdag! #vår #värmland #sweden #gottattleva #odling #webshop #inspiration #inredning

Nu har äntligen värmen kommit till Värmland! 
Har pysslat på i köksträdgården där isen och snön nästan försvunnit=)
Lyckades till och med gräva upp fina Jordärtskocksknölar som ska bli soppa imorgon.
Så himla härligt!!!
Snart kommer det vara grönt och det är bara att gå ut och hämta smått och gott till middagen.

Älskar verkligen att pyssla med köksträdgården och det slog mig idag att cirkeln är sluten.
Musklerna växer och maten likaså.
Kan inte bli bättre!!


Härliga kökshanddukar hittar du här!

Har haft en riktigt bra dag även med annat då jag efter ett trevligt besök av min blivande svärmor styrde kosan mot Filipstad och bilbesiktningen.
Och vet du vad?
Den gick igenom utan ombesiktning!!
Detta har inte hänt på de fem år jag ägt den då det alltid varit nåt småfel att fixa till.
Plötsligt händer det!
Funderar starkt på att köpa mig en lott=)


Min lilla hund Hilding fick sig en snabb dusch när vi kom in=)
Han "hjälpte" mig nämligen att gräva i det stora landet där det tydligen var perfekt "gräv" jord.
Är nu stora hål överallt, så planteringen blir extra lätt när det är dags ;)
Dock blev förstegrävaren riktigt ordentligt jordig av detta tilltag så duschen var välbehövlig.
Efter massor med torkning och vilda blöta rejs runt hela huset fick tassarna sig en extra tvätt som du ser på bilden=)
Nu ligger han helt utslagen i sängen bredvid mig och drömmer om mer grävning då tassarna rycker till då och då.


Nu ska även jag snoza lite då vi ska upp tidigt imorgon=)

Men vi ses snart igen!!

Kram/Tina


Välkommen in till nätbutiken!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar