söndag 26 april 2015

Nya husdjur och livet på landet! #värmland #filipstad #lantligt #webshop #vaktlar #vårinspiration #blommor #florist

Nu är de äntligen här hemma =)
Våra små "Japanska vaktlar", det blev tre hönor och en liten kaxig tupp som blev att heta Bruno =)


På bilden ser man en av hönorna som har färgen "honung", ska presentera de andra nån dag när jag fått bättre bilder på dem =)
Var trixigt att fota genom nätet och än vågar jag inte öppna buren och fota ifall de får för sig att smita.

Hunden och katten är så nyfikna på dem att de bara sitter bredvid buren och kikar så fort de kommer åt.
Var orolig att de skulle skrämma de små stackarna, så jag var med i början och höll stenkoll på dem.
Men vaktlarna kunde inte bry sig mindre om sina nyfikna beundrare och det känns himla bra då i alla fall katten kan vara svår att ha koll på hela dagarna =)

Passade på att njuta av det vackra vädret under dagen och tog med mig hunden(och fick med mig katten på köpet) på promenad.
Är så himla härligt att kunna vara ute och vandra i solskenet, höra fågelkvitter och se en och annan fjäril flyga förbi.
Nu är våren här =)






Vad roligt det är när "kruk" Påskliljorna från förra året tittar upp bland gamla löv och torrt gräs. En riktig färgklick i allt det grå =) 

Sitter och jobbar med bloppisinlägget som får komma imorgon istället då jag inte fått in alla bilder än, så håll ut!!!

Ha en fin kväll så "ses" vi imorgon igen!

Kram/Tina 

Välkommen in till nätbutiken!






2 kommentarer:

  1. Så kul att ni fått hem vaktlar! Längtar tills vi får komma och hälsa på er och träffa de nya familjemedlemmarna! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Helene! Ja det är supermysigt med de små vaktlarna =) Ni får komma förbi närhelst det passar!
      Kram

      Radera