torsdag 9 april 2015

Trädgårdsdrömmar #värmland #odling #sweden #webshop #inredning #trädgård

Äntligen börjar drömmarna om en köksträdgård vakna igen=) 
Snö och is smälter i en rasande fart och lökväxterna jag planterade förra året är på väg upp ur jorden.
Härligt!


Snart är detta en verklighet =)
Bara kunna gå ut och hämta mat.
En jätteduktig trädgårdsbloggare jag följer har på sin sida skrivit
"Growing your own food is like printing your own money"

Hennes blogg hittar du här!

Det är så sant på många vis, inte bara att man tjänar in några kronor på att odla.

Man vinner även massor i välbefinnande, kvalité och upptäckarlust.
Har provat att odla grönsaker jag aldrig ätit bara för att de är lättodlade i "min" zon.

Detta har lett till nya goda bekantskaper och en ökad förståelse för kretsloppet.
Samplantering, täckodling m.m. är begrepp jag stött på och blivit nyfiken på.

En köksträdgård ska vara lättskött och det går faktiskt att uppnå.
Kika gärna in på denna blogg där du hittar en småbarnsmor som gjort om sin villaträdgård till köksträdgård.
Hon har snart nått sitt mål att vara självförsörjande på grönsaker hela året och har massor med tips och bra idéer.




Bild från förra året då det blev en härlig tur till Alsters Herrgård i Värmland.
Var en varm solig dag mitt i sommaren, mmmmm snart är vi där igen.

Ha en fin kväll så ses vi snart igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar