lördag 18 april 2015

Den ofrivillige trädgårdsmästaren #vårtecken #värmland #sweden #blommor #vår #odla




Min sambo har helt plötsligt blivit en ofrivillig trädgårdsmästare, då jag upptäckt att han helt utan intention spridit ut vårt tidigare ganska magra tillstånd av Tussilago över större delen av vår tomt =)
Han har nämligen grävt ur här och var och sedan fyllt med jorden där det behövdes.
Detta har resulterat i att han "planterat" ut massor med fina Tussilago precis där jag planerat att bina ska bo!
De kommer bli måttligt förvånade nästa vår när vårbuffén står uppdukad direkt utanför "dörren".



Några meter längre ner har de även rinnande vatten, lyxigt ska det vara =)


Passade på att fota de små godingarna då de snart försvinner och lämnar plats för Hallon och Lupiner.
När jag låg på marken för att få riktigt fina bilder så satt katten och kikade på mig.
Såg ut som han tänkte att nu har matte slagit i huvudet =)
Men men, vad gör man inte för en fin bild!


Älskar verkligen dessa gula små "solar" de kan pigga upp även den ruskigaste vårdag!

De kommer med hopp om en varm och lång sommar!

Ha en riktigt fin kväll så hörs vi snart av igen!

Kram/Tina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar