måndag 6 april 2015

Bokföring och härliga tulpaner #värmland #webshop #sweden #tulpaner #florist #blommor #vår

Pyssel och jobb söndag!
Har passat på att fixa färdigt momsredovisningen för denna gång=)
Är både drygt och lite kul att bokföra, gillar att ordna med allt och se till att alla siffror hamnar rätt.
Det tråkiga är att det tar sin lilla tid även om man jobbar på=)

Känner mig dock lyckligt lottad att jag kan fixa med pappren själv, då det innebär att jag får en fantastisk överblick i företagets inkomster och utgifter =)

Det blev inte bokföring hela dagen utan jag hann med att pyssla och fota lite också.
Bland annat denna vackra tulpanbukett som jag utlovade bilder på igår.

Denna variant av tulpan heter "Papegoj tulpan" och detta beror på att kronbladen ser ut som fjädrar.




Sorten heter "Rococo" och är en av mina favoriter.


Blandade upp buketten med lite fluffiga gula fjädrar och blev himla nöjd =)
Alltid kul att piffa med enkla medel. 


Min lilla hund Hilding tog det hela med ro och övervakade mest arbetet från soffan.





Han blev rätt sliten av detta, så han tog några tupplurar då och då =)

Nu är det dags för mig att snoza en stund men vi ses snart igen!

Kram/Tina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar