tisdag 8 juli 2014

Det går framåt i köksträdgården!

Hej! 
Nu när värmen kom tog det fart i köksträdgården=) 
Har nästan stått helt still i juni och jag började misströsta för årets skörd.
Dessa bilder tog jag i helgen.

Fina nyplanterade bönor som ska få lila baljor-tror det kommer bli vackert=)
Dock blev de angripna av en hel skvadron bladlöss som jag fick plocka bort.
Måste vara en riktigt god och ovanlig sort som mina finsmakar bladlöss tyckte om för dagen efter var de där igen.
Men skam den som ger sig=)  


Jordärtskockorna jag köpte på Ica lever och frodas=)
Ska bli roligt att se om de hinner blomma, de är släkt med solrosen och ska få gula blommor.
Får se hur det går.


Äntligen blommar mina sockerärtor!
De har stått ute länge men inte en blomma, men så fort värmen kom såg jag den första.


Nyplanterad sallad jag ej minns namnet på, men god är den och växer snabbt.


Härlig Oregano som blivit lime färgad- så himla fin.


Vintersquash som blommar, hoppas det hinner bli något av den.
De behöver en lång period av värme för att få bra skörd så det är bara att hoppas hösten blir fin.


Min fina gula sommarsquash har fått flera fruktämnen som växer snabbt.


Nyplanterade lila sockerärtor som fått flytta in i en låda där jag precis skördat lite potatis.

Det var dagens rapport!
Ha en skön dag och njut av värmen.

Kram/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar