torsdag 3 juli 2014

Efter regn kommer solsken!

Vilken väder!
Har spöregnat ett bra tag nu och jag tyckte nästan jag såg en fisk simma förbi utanför fönstret ;)
Men ibland dyker solen fram för så det finns hopp!
Det enda positiva med detta väder är att jag inte behöver vattna i köksträdgården, så lite glad är jag ändå- gäller att se det positiva i allt!

Fick blommor här på förmiddagen och har fyllt på i fönstren och börjat göra fina planteringar som piggar upp=)
Häng med på en liten tur vettja!


Skönheter i rosa! Till höger en maffig Mårbacka pelargon och till vänster( + bilden under) en härlig "vanlig" zonale pelargon som jag tyvärr inte fått något namn på.


Snyggaste nätkorgen finns i butiken nu för bara 199 kr/st!
Har inte lagt in den i nätbutiken men det är bara att mejla mig om du vill köpa så skickar jag den=)
toosweet1@hotmail.se



Rosenskära-så vacker och tacksam uteväxt.
Blommar hela sommaren och ofta långt in på hösten.
Lättskött och tacksam växt som inte behöver massor med vatten.
Finns fina plantor i butiken nu för 49 kr/st.

Ludna och härliga "Lammöron" och Kaukasisk förgetmigej med silvriga blad, trivs ute i regnet.
Fina och tåliga växter både för rabatt och kruka.


Fikonplantor i behändig storlek=)
Med frukt!


Dahlia som fick en ordentlig dusch när regnet kom.

Börjar fylla på med somriga planteringar inför helgen.

Nu ska jag pyssla vidare!

Ha en skön dag så ses vi snart igen.

Kram/Tina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar