söndag 3 augusti 2014

Hej regniga söndag!

Visst kan det vara tråkigt när det regnar och åskar när man har andra planer. 
Som tur är kommer det en morgondag som förhoppningsvis bjuder på sol=)
Fick ändra mina planteringsplaner och ta en välbehövlig städdag istället och oj vad det behövdes.
Vet inte om det är så hos dig också men här passar vi på att vara ute så mycket som möjligt på somrarna och använder bara hemmet till att äta och sova i. 
Det börjar synas kan jag säga=)
Visst har vi motionerat snabeldraken(dammsugaren) och fixat disk och tvätt men inte riktigt i den takt som vi skräpat ner.
Så nu är jag nästan färdig med köket och passar därför på att ta en liten blogg paus.
Fotade lite bilder på min altan nu i veckan och även en vacker lilja i vår, än så länge enda rabatt.


Den Italienska hörnan på altanen har fått en ny Basilika med citronsmak.
Mmmm så god-rekommenderar den starkt!!


Har ett litet experiment på gång också =)
Satte en "Blomman för dagen" i en stor zinkkruka och över den på väggen skruvade jag sedan upp tre "rot hjärtan" som den ska få klättra på.
I nuläget har den kommit upp till det första hjärtat och är på väg mot det andra i ilfart.
Tror det kan bli bra till slut=)
  



Det var dagens rapport för nu börjar det åska ordentligt, så det är dags att stänga ner datorn och fortsätta med städningen.
Ha en skön söndag så ses vi snart igen!

Kram/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar