fredag 1 augusti 2014

Skördetid!

Nu händer det saker hela tiden i köksträdgården.
Är så roligt att kolla på allt som växer, några saker lyckas jag med och andra blir det inte mycket med=)
Men jag har lärt mig mycket denna säsong och nästa år så ska jag göra vissa saker annorlunda, dock är jag väldigt nöjd med det mesta.



(är spännande att fota med Hilding, vet inte hur många bilder jag tagit som blivit som denna)

Tomater har jag plockat några stycken varje dag sen i början av juli och även nån gurka då och då-men tyvärr har jag fått mjöldagg på gurkan så den ser inte för rolig ut.
Pysslar om den med allehanda medel för att se om den kanske går att rädda, får se hur det går.



Så allt är inte rosenrött i min köksträdgård direkt, jag fajtas dagligen med Jordloppor, Kålmal, Sorgmygg, Bladlöss m.m.
Men det finns ju många "medhjälpare" som Nyckelpigor, Spindlar, Myror, Maskar m.m.
som hjälper mig hålla odjuren borta.

För någon vecka sen var jag hemma hos min kompis vars trädgård florerat på bloggen tidigare.
Då var körsbärsträden i full blom och nu är de fulla med bär.
Dagen jag var hos henne började det åska ordentligt mitt i plockningen så jag fick inte ihop så mycket bär.
Men det blev några liter att njuta av i alla fall=)



Tycker det är supergott med körsbär och i höst ska jag plantera några egna träd hemma.

Mina nysatta hallonbuskar har gett en blygsam skörd i år, dock har vi mycket vildhallon i närheten så jag är ute och plockar nästan varje dag.
Perfekt att ha som små godis när man sitter o myser i soffan på kvällen=)


Det var dagens rapport=)
Ha en riktigt skön fredag så ses vi snart igen!

Kram/Tina 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar