lördag 31 oktober 2015

Allahelgona och fraktfritt i butiken! #nätbutik "#webshop #inredning #iblaursen #greengate #krasilnikoff

Min lördag började med ett härligt lugn.
Tog en lång mysig frukost med tända ljus och en värmande brasa.
Ute är det grått och trist men det gör mig inget.
Lite skönt faktiskt att kunna pyssla inne med gott samvete.
Har redan hunnit städa av i köket och ska fortsätta med lite målning av lister.





Köpte nya fina blommor som fick fylla tomrummet efter mina pelargoner, som fått gå i vintervila.
Dubbla paraplycyklamen, som små svävande balettkjolar.
Otroligt vackra!



Cyklamen har fått ett oförtjänt dåligt rykte, då många tycker de är svårskötta.
Detta beror oftast på att man ställer dem för varmt, kanske på en fönsterbräda över ett hett element.
De trivs att ha det lite svalare och klarar till och med nån minusgrad, detta har gjort dem till en populär höstblomma för utomhusplantering.


Man måste även se till att aldrig vattna dem mitt i bladrosetten.
Detta beror på att alla blommor och blad växer ut från en liten "knöl" och får denna för mycket vatten på sig ruttnar den.
Det ser man genom att alla blommor och blad börjar säcka ihop.
Så vattna den på fat eller var noga med att vattna vid krukans kant.




"Vår" lilla sjö har fått vackra gäster.
Vi brukar få besök lite då och då av olika sjöfåglar och nu var det dags för en familj svanar.


Härligt att ha naturen så nära.
Det är nya scenerier utanför mitt fönster varje dag =)

Nu till något annat!
Jag har nämligen fraktfritt i nätbutiken idag och imorgon så kika in vettja!
Butiken hittar du här!

Ha en fin dag så ses vi snart igen!

Kram/Tina









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar