tisdag 2 februari 2016

Semlor och lite vårkänslor =)

Hur piggar man upp en tråkig tisdag?
Jo man unnar sig en smaskig semla förstås =)


Efter denna stärkande fika blev det en promenad med min lilla hund i regnet.
Var himla skönt att komma in i värmen efter den turen =)



Var och tittade till mina bin, vågade dock inte öppna kupan.
Det kan släppa in för mycket kyla och det mår de inte bra av, så jag lyssnade vid kupväggen och hörde ett svagt surr.
Känns härligt att veta att de fortfarande lever!
Tydligen är vårvintern den svåraste tiden för dem att klara av, så jag håller tummarna att det ska gå bra.


Sommarminnen jag hittat på hårddisken =)
Det var en varm och härlig dag med mycket solsken.
Så härligt att drömma sig bort.


Nu är det dags för en ny runda i regnet för att ge vaktlarna lite "lyx" kvällsmat.
De älskar groddade Mungobönor och jag hoppas att det extra "gröna",
 ska få dem att börja värpa igen.
Bara att hålla tummarna =)

Ha en fin kväll så ses vi snart igen!

Kram/Tina















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar