onsdag 10 februari 2016

Wohoo äntligen onsdag =)

Så var det äntligen onsdag!
Har längtat, då min kära sambo kommer hem idag =D

Han har jobbat borta över helgen och det känns bra att han är på väg hem!

Vad händer annars då?

Passade på att baka lite till lunchen.


Perfekt att blanda deg i Ib Laursen´s fina vispskål.
Den finns i nätbutiken och du hittar den


Tål inte gluten och det är svårt att hitta gott färdigt bröd, så jag brukar baka en variant av scones som blir himla gott till soppa.

Hade god hjälp av min knasiga katt som satt på en stol och kikade vad jag hade för mig.


Sen hann jag med att gräva i gamla bilder från min fysiska butik.
Håller på att städa hårddisken, det börjar bli mycket bilder och allt för lite plats =D



Här en liten blomstergrupp.
Vet att Mikaela som tog över min gamla butik Hjärterum i Filipstad fortfarande planterar och fixar fina planteringar.
Speciellt nu inför Allahjärtansdag!

Mycket blommor och växter blev det i butiken, bland annat detta fina Citronträd.


Minns att detta blommade för fullt när det kom till butiken och det doftade fantastiskt.

Så härligt, skulle vilja ha ett orangeri fyllt med vackra Medelhavsväxter.
Tänk att gå in en slaskig och kall Februaridag och insupa atmosfären.
Borde vara den perfekta kuren för de stackare som blir extra vintertrötta och deprimerade.
Kan vara nåt för sjukvården att börja med =D


Vita Pärlhyacinter, så himla fina.
Är lite svåra att få tag i men min gamla leverantör kunde lösa det mesta.

Det var dagens rapport =)
Nu måste jag pyssla vidare här hemma, men vi ses snart igen!

Ha en fin dag!

Kram/Tina











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar