lördag 15 februari 2014

Lördags funderingar

Hej! 
Sitter och funderar på ryktesspridningens kraft.
Visste att det skulle pratas när butiken blev till salu, men nu är det många oroliga härliga människor som med djupt medlidande undrat om butiken gått i konkurs då det ryktet startat.
Jag vill därför passa på att lugna er=)
Butiken har ej gått i konkurs och kommer inte heller att göra det då den faktiskt går ganska bra.
Blir aldrig samma ekonomi i en liten stad förstås, men för att vara lilla Filipstad så går den fantastisk bra då jag kan ta ut en lön varje månad, betala hyra, leverantörer, skatt och annat utan problem=)

Några har även funderat på varför det är lite tomt i hyllorna just nu och det beror helt enkelt på att under januari och februari handlas det väldigt lite.
För att få ekonomi i butiken och alltid ha nya saker anpassar jag mig därför efter efterfrågan. De månader jag vet blir lugna beställer jag inte in lika mycket då det bara kostar onödigt mycket-pengar som jag hellre lägger på att ta hem det lilla extra till tex. jul. 

För dig som är intresserad av att köpa butiken delar jag gärna med mig av ekonomisk statistik från de föregående åren då det är till en enorm hjälp när man ska beställa saker och räkna på kostnader.
Det är det ingen dans på rosor att ha eget, det är mycket jobb och slit men fördelarna med att jobba för sig själv med nåt man tycker om väger alltid över.
Och det är alltid lättare att ta över något som redan fungerar och rullar av sig självt än att starta upp helt nytt.
Det är därför jag satt ett symboliskt pris på butiken som egentligen är alldeles för lågt om man räknar med allt jobb jag lagt ner för att få igång den. 
Men jag vill att nån ska våga satsa.

Sist men inte minst måste jag ta upp det andra ryktet som nått mig=)
  
Nämligen att jag redan är gravid.
Detta är inte sant då jag
vill sälja butiken först sen så kommer vi börja fundera på familj.
Men det är trevligt att ni tänker på mig och den blivande familjen;)

Blev ett långt inlägg om ingenting egentligen så här kommer lite dörr inspiration från pinterest.com










Älskar dörrar och lås, speciellt riktigt gamla varianter då de har så mycket själ=)
Tänk vad många människor som gått in och ut genom dessa, krånglat med nycklar, målat om dem och bara älskat dem för att de är "porten" till deras älskade hem.
Så mycket historia ryms i dessa vackra bilder.

Hoppas du har en härlig lördag och att du slipper ge dig ut på vägarna idag.
Så "syns" vi snart igen.
Kram/Tina 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar