tisdag 3 juni 2014

Gott och blandat

Hej hopp! 
Idag blev det ett sent inlägg=)
Hann inte med under dagen och fick stanna kvar en stund efter jobbet och invänta en leverans.
Som förövrigt ska plockas upp imorgon-spännande=)

Tog lite bilder på mitt nya fina pumpa land som blev färdigt i helgen, lovade ju att uppdatera om hur det gick.

Fick en gigantisk jordhög av min sambo som av en händelse hade sorterat upp en massa matjord=)
Sen var det bara att hugga i och skotta ut den.
Har lagt kartonger under som kväver ogräset så kanske första året blir relativt ogräsfritt i alla fall.

Planterade sedan ut de små pumpa plantorna som jag härdat några dagar ute under glas så de inte skulle bli allt för chockade.




Är lite orolig för att det kan bli kallt nu under juni, bara att hålla tummarna att det går bra.
Har nämligen läst att Pumpor och Squash hatar kyla och dör om det blir minusgrader.
Men det går ju att täcka dem, som tur är=) 

Nu till något helt annat nämligen lite överblivna blombilder från förra veckan.
Först ut är en bukett med Liljekonvaljer jag försökte fota en kväll när jag rastade Hilding.
Gick sådär.



Hilding kunde inte förstå hur en vas med blommor kunde vara intressantare än han.

Blev att fota honom en stund istället=)


Men nu var det ju blommor som skulle visas därför kommer det några fler bilder ifrån Alsters Herrgård.





Det var allt för idag=)
Nu är det dags att natta hårbollarna och sambon men vi ses snart igen!

Natti natt och kram från mig!

//Tina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar