lördag 21 juni 2014

Skönt med långhelg!

Oj vad skönt det är att vara lite långledig=) 
Jobbar ju 6 dagar i veckan annars, så när man får ledigt i tre hela dagar känns det som semester.

Har haft en fin Midsommarafton som vi spenderade hos grannarna och idag har det varit städdag.
Inte lika roligt men nödvändigt då jag bara gjort det allra nödvändigaste hemma de senaste veckorna, blir så när jobbet tar extra tid.
Har varit mycket då det varit avslutningar och student vilket alltid gör att det blir fullt upp denna tid på året=)
Det är superkul! 
Önskar att det kunde vara så hela året!

Men det är nog tur man hinner vila lite mellan varven;)

Tyvärr har kylan kommit till Värmland så jag har fått plocka in lite av de växter som är känsliga.
Ser ut som en djungel inne men det är roligt att se Auberginerna som håller på och växer till sig.
Ska snart plocka den första och testa hur den smakar.



Denna vackra planta fick jag av en kund och vi har inget namn på den så vet du vad den heter lämna gärna en kommentar =)


Beställde nya frön på Impectas sommarrea här för någon vecka sedan.
Blev mer än jag behöver men vem kan motstå vita luktärtor, citronbasilika osv.
Har redan planterat nästan alla sorter och de är på väg upp, ska bli spännande och se var jag ska göra av alla plantor=)
Men det brukar lösa sig som tur är.

Blev en kort rapport idag men nu är det dags att krypa ner under filten i soffan och kolla på film. 

Ha en skön kväll så hörs vi snart igen!

Kram/Tina 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar