måndag 2 juni 2014

Tillbaka på jobbet=)

Nu var det några dagar sen jag uppdaterade bloggen och det känns himla konstigt=) 
Börjar bli en daglig rutin som hör till vardagen. 
Men förra veckans lediga timmar gick åt att pyssla i köksträdgården, vara ute på lite bus och bara njuta i solen.
På torsdagen bjöd min lillebror och hans tjej med mig och Hilding på picknick vid Alsters herrgård i närheten av Karlstad.


Jag har aldrig varit där så det var en perfekt dagstripp som jag rekommenderar varmt om du bor i närheten=) 

Nu hade brorsan packat världens finaste och godaste picknickkorg med massor av godsaker.
Men orkar eller hinner du inte fixa nåt sånt så har de ett härligt café inne i herrgården där du hittar både fika och mat.

Tänkte ta med dig på en liten tur runt herrgården så du också får njuta lite av den härliga miljön.


Turen börjar på den generöst tilltagna parkeringsplatsen.

Sen hittade vi ingången till området ett stenkast bort.



Denne krigiska typ hälsar dig välkommen till herrgården=)


Som en sommardröm uppenbarar sig den välskötta herrgårdsbyggnaden.
Syrener, Äppelträd, vackra rabatter m.m. gör att det känns otroligt välkomnande att närma sig byggnaden.
Det krattade gruset knastrar under fötterna och dofterna av nybryggt kaffe och blommor fyller alla sinnen med ro.
Det här är en plats gjord för att trivas på.


Plötsligt förstår jag var Frödings inspiration måste ha börjat gro.




Hilding och jag satte oss en stund på den vackra gjutjärns soffan under Syrenerna och mös.




Vi gick förbi vackra ekar och kastanjeträd till baksidan och upptäckte att herrgården hade mer att bjuda på.


Fortsättning följer i nästa inlägg.........















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar