måndag 9 juni 2014

Vilken helg!

Vilken härlig helg jag haft=)
Hoppas du också haft en riktigt fin helg med mycket mys.
Har hunnit med massor av trädgårdsarbete och känner mig nöjd och har ont i muskler jag inte visste att jag hade.
Men nu börjar det likna nåt!
Ska försöka knäppa några översiktsbilder ikväll så du också får se=)

På tal om bilder så passade jag på att fota vår utsikt över sjön igår morse, ca klockan fem då jag medvetslös släpade mig ut med hunden eftersom han tydligen var väldigt nödig=)

Var helt magiskt och om man tittade riktigt noga kunde man se älvorna som dansade över sjön;)



Känner mig lyckligt lottad som får bo på en sådan magisk plats.
Närheten till skogen den vackra sjön och möjligheterna till odling.
Passar mig perfekt=)



Igår kväll/natt blev det lite saft fixande då jag fått låna en "Saft Maja" av mamma.
Hon skickade även med massor av rabarber som jag kände mig tvungen att fixa till igår då de legat några dar.

För dig som inte vet vad en "Saft Maja" är kommer här en liten bild.


Den består av tre delar + lock.
Den understa kastrullen fylls med vatten som sedan ångar upp och frigör saften från frukten/bären i en översta behållaren som är fylld med hål vilket gör att saften rinner ner i den mellersta behållaren.
Sedan är det bara att hälla av saften med den praktiska pipen.

Har aldrig testad att göra saft på detta sätt men nu när jag provat så ska jag aldrig göra saft på vanligt vis.
Det var verkligen hur enkelt som helst och minimalt med kladd=)

Ikväll blir det att tillsätta socker och hälla upp saften i glasflaskor.
Älskar att safta och sylta när det är så enkelt.
Sitter nu och funderar på etiketter och kikar naturligtvis på favoritsidan pinterest.com
för inspiration.
Här är några av de bilder jag kikat på.

Bild:pinterest.com

Bild:pinterest.com

Bild:pinterest.com

Bild:pinterest.com

Bild:pinterest.com


Nej nu är det dags att jobba på i butiken!
Ha en skön dag så ses vi snart igen.

Kram/Tina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar