lördag 11 januari 2014

Två fryslortar och en kamera


  Idag blev det en härlig promenad i snön som föll inatt=)
Dock är både jag och min lilla hund ganska frusna så ordentligt påpälsade gav vi oss ut i den vackra vintern.

(Har du en lika frusen hund som jag och bor i närheten av Filipstad vill jag tipsa om butiken:Filipstads Djurcenter på Vikgatan där jag köpt Hildings "jacka".De har bra priser, service och stort sortiment)

Hilding(min lilla hund) tyckte det var himla skojigt att tumla omkring i snön och blev därför med på ganska många kort.



Eftersom vi har skogen precis runt knuten på vårt hus var det bara att knata iväg.






Otroligt vad vackert det kan vara med träd=)
Känns så lyxigt att ha skogen så nära.





Utsikten från vår gård ändras varje dag då det alltid händer något med sjön.
Får se vad som hänt under natten, om isen börjar komma.

Nu sitter jag inne i värmen med brasan sprakande och en kopp te.
Arbetet med webbshoppen går framåt och därför tänkte jag tipsa om en god värmländsk produkt som du kommer hitta i shoppen.






Nämligen svensk pasta gjord i Karlstad!

Såhär beskriver Svensk Pasta sin produkt:
"Pastan tillverkas av svenska råvaror. Vetemjölet mals i Björkaholms Qvarn i Värmland och äggen kommer från svenska gårdar. Rapsoljan kommer från Segmons Gård också i Värmland. Trattkantarellerna är plockade i de värmländska skogarna och används i en av de smaksatta pastasorterna."

Vill du läsa mer om denna härliga produkt är det bara att kika in på denna hemsida:


De smaker du kommer hitta i både webbshoppen och i min fysiska butik är :
Dill-oväntad smak som passar fantastiskt bra till skaldjurssåser och fisk.
Rosmarin-Passar till det mesta.
Trattkantarell-Fungerar till mycket olika rätter med sin fylliga smak. 

Det är bara att prova sig fram till en favorit=)

Ha en skön lördag så hörs vi snart av igen!
Kram/Tina





1 kommentar: