tisdag 28 januari 2014

Världens bästa jobb!

Jag har världens roligaste jobb=)
Kommer bli jobbigt lämna butiken men det är ju andra roliga saker pågång så när jag väl kommit dit känns det nog bra.
Hoppas bara jag kan hitta någon härlig person som kan ta över mitt Hjärterum, butiken är ju mitt skötebarn och många kunder har blivit vänner för livet.



För dig som går och funderar på hur det är att ha butik på landsbygden=)kommer här en liten summering av min dag.

Blev en tidig morgon då Svensk Handel hade möte på Skafferiet.
Där avhandlades de saker som händer under våren, många frågor om allt möjligt.

Sen pysslade jag i butiken en stund innan öppning med att plantera lite nya blomstergrupper och beställningar.
Vid öppning var det bara att plocka fram snöskyffeln då det snöat på ganska bra under natten.

Sopa och städa av butiksgolvet, kolla av hyllorna så de såg ok ut.
Kunderna kom och gick under hela förmiddagen, fick några beställningar till imorgon.


Blev även lite härligt småprat med en stammis som vågat sig ut i snöstormen.

I butiken har jag stängt för lunch mellan 13-14 så då gav jag mig ut med min lilla hund och trotsade ovädret.

Nu har jag precis öppnat efter lunchen och då är det ganska lugnt med kunder en stund så jag passar på att skriva lite här=)
Nästa uppgift att göra mellan kunderna under eftermiddagen är att göra en blomsterbeställning som sedan dyker upp på torsdag morgon.
Ikväll blir det att fixa till butiken för morgondagen, räkna kassan m.m.

Det är en helt vanlig dag i mitt liv-just nu=)



Är du sugen på att ta över butiken får du gärna komma med frågor till mig i butiken också, jag ska försöka svara så gott jag kan=)
Det går även jättebra på mejl till kontakt@hjarterumfilip.com


Flyttfåglarna har landat i blommorna på Hjärterum.
Räknar det som ett vårtecken;)

Ha en skön tisdag!
Kram/Tina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar