måndag 10 mars 2014

Måndags mys!!!!

Tänk vilken otrolig vår helg vi fick=)
Energin är på topp även fast det regnar och ruskar här i Värmland. 
Blev dåligt med uppdatering här på bloggen då jag hade fullt upp med att njuta av det vackra vädret=)
Hilding(min lilla hund) och jag, var ute mest hela tiden och här lyckades jag fånga honom med kameran innan han hann bli en liten lerhög.
Var tydligen superkul att rejsa i vattenpölar och jordhögar.






Blev även lite scones till härlig latlunch på verandan.
Använde mig av ett recept från ica.se
Rosmarinscones

4dl Vetemjöl

2 tsk Bakpulver

1 dl pumpafrön(blandade i linfrön och solrosfrön också)

2 krm salt

50 g Smör eller margarin

1/2 kruka rosmarin

2 dl Mjölk gärna 1,5 %

Bakplåtspapper 

Gör såhär:
Sätt ugnen på 250 grader.
Blanda vetemjöl, bakpulver, pumpafrön och salt i en bunke. Finfördela matfettet i mjölblandningen. Hacka rosmarinen och tillsätt den och mjölken, rör snabbt ihop till en kladdig deg.
Klicka ut 2 kakor, 8 bullar eller en längd på en plåt med bakplåtspapper(för 4 port).Grädda mitt i ugnen 10-12 minuter.
Tips: Pensla gärna sconesen med olivolja och strö på flingsalt och finhackad rosmarin innan gräddning.




Passade på att köpa lite fina vårblommor till helgen och tänk vad mycket det gör med lite färska vårprimörer på bänken=)


Blev även lite omskolning av småplantor och mer sådd av allt möjligt.
Dock fastnade detta inte på bild=)

Nu i butiken håller jag på och plockar upp mer varor. Tog kameran på en liten sväng och tänkte visa lite av det jag fått fram=)










Lite påsk har smugit sig in och snart kommer det mer=)

Ha en skön dag så ses vi snart igen!

Kram/Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar