tisdag 4 mars 2014

Vårkänslor i fotoform



Blev lite fotopyssel idag=)
Kände att det var dags att damma av de gamla photoshop kunskaperna(som är ganska dåliga)
och pyssla ihop lite fina bilder för att förstärka vårkänslan.
Hoppas du blir inspirerad=)

Bilden ovan har jag pysslat lite med i photoshop och jag tycker själv att det blev en himla skillnad mot originalet som du ser under.


Det som jag lagt i trälådan är lite träull, svarta(målade) ägg, pärlhönsfjädrar, torkade påskliljor och färska kungsängsliljor på lök.




Denna detaljbild fick även lite text=)
Bild ovan-efter.
Bild nedan-före.




Efter redigering.


Före redigering.
Tänk vad vackra tulpaner är även som utblommade.
Är nog lite miljöskadad men jag kan tycka att blommor i "visset" tillstånd kan vara otroligt sköna.
Tulpanen på bilden är bara en dag ifrån att vara utblommad och kronbladen är nästan genomskinliga.
Så elegant, som en ensam balettdansös på en mörk scen... 

Dess kompis som gått av fick ett eget "badkar" framför en spegel.


Original ovan.




Sorry för bild bombningen=)
Men det är fantastiskt kul att leka med bilder.

Det mesta jag använt på bilderna hittar du i den fysiska butiken och snart kommer det även in lite vårpyssel i nätbutiken också.

Ha en riktigt skön tisdag så "syns" vi snart igen!

Kram/Tina









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar