tisdag 23 september 2014

Biodling och kranspyssel

Hej! 
Vilken skön höstdag det blev=)
Här i Värmland var det minusgrader under natten, så jag var ut igår kväll och hämtade in mina halvfärdiga pumpor som får mogna inne istället.
Det var otroligt vackert med frostnupet gräs och dimma över sjön när jag åkte till jobbet.
Alla årstider har sin charm=)

Ikväll ska jag på en kurs om Biodling.
Ska bli så himla kul! 
Skulle verkligen vilja ha egna bin nån gång och det känns bra att gå en kurs innan så man får större insikt i vad det innebär.
Är många liv man har ansvar för i en bikupa och man vill ju att de ska må så bra som möjligt=)
Sen att få sin egna honung är ju helt fantastiskt!
Bild:pinterest.com

Men framförallt känns det som en viktig insats för vår flora och fauna då Bin av olika anledningar minskar i en snabb takt.
Utan dessa viktiga pollinatörer så försvinner många viktiga växter. 
I USA har det gått så långt att de får köra runt Bi samhällen med lastbilar till fruktträdgårdar för att de ska få någon skörd.


Bild:pinterest.com



I butiken jobbar jag på med att göra dörr dekorationer=)
Försöker variera mig och göra lite annat än vanliga kransar.
Så det blir mycket hjärtan istället.
Lyckades inte få nån bild på dem då de jag gjort blev sålda direkt.
Ska göra ett nytt försök imorgon!

Bild: pinterest.com

Ha en fin kväll så ses vi snart igen!

Kram/Tina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar