tisdag 16 september 2014

Jag lever=)

Ursäkta för det långa uppehållet på bloggen=)
Har haft fullt upp med att njuta under helgen och gräva förstås.
Min köksträdgård börjar ta form och jag ser muskler på armarna som inte funnits där på väääldigt länge.
Dagens spartips! 
Gör en köksträdgård och skippa gymmet;)






Äntligen blommar mina Jordärtskockor =)
Ska bli spännande att skörda dem senare i vinter.


Kunde väl aldrig tro att kål kunde vara så vackert=)
En av sakerna jag upptäckt nu när jag blivit med köksträdgård är att grönsaker ofta är otroligt dekorativa. 
Se bara på pumpa bladen på bilden under.
 Har plockat både blommor och blad och dekorerat med inne.
Så vackert!


Blir även "snygg" mat med grönsaker=)
Plockade ihop lite smått och gott som fick bli grunden till en omelett.
Den blev supergod.



Annars rullar det på med nya saker och blommor, har även fått en ihärdig förkylning som inte riktigt vill bryta ut men gör mig trött o snorig hela tiden.
Har förstått att de flesta går och drar på förkylningsbaciller och får väl vara nöjd så länge febern håller sig borta.

Snart kommer även en rolig leverans med pysselsaker. 
Är så himla kul att plocka fram allt fint=)

Ha en riktigt skön dag så ses vi snart igen!

Kram/Tina











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar