tisdag 2 september 2014

Honungsfestivalen

Hej hopp!
I lördags var jag och hälsade på min bror och hans sambo i Kristinehamn.
Vi passade på att åka till Mariebergs idéträdgård där honungsfestivalen hölls i år.

Det var verkligen på håret att festivalen kunde hållas där då området stod under vatten för bara några veckor sedan, när hela Kristinehamn drabbades av översvämningar.

Men som tur var kunde de ordna till området  så att festivalen kunde hållas där.

Vilken tur säger jag bara, då det var himla
 mysigt att knata omkring i den fina 
trädgården bland bin och härliga människor.

Många sålde honung men det gick att hitta allt från smycken till dumplings.






I anslutning till trädgården ligger det en fin handelsträdgård som hade massor med härliga höstväxter och annat fint.



Den största krukodlade Eukalyptus jag sett fanns i sortimentet.



Å vad goda vindruvorna såg ut=)


Längst in hittade vi en liten myshörna med gungstol o allt=)



Denna häftiga installation fanns i idéträdgården.


Här sitter jag med mina fynd som bestod av flera burkar honung och ekologiskt odlade grönsaker.

Hoppas du tyckte om rundturen och passar på att besöka festivalen nästa år=)


Alla bilder i detta inlägg är tagna av min duktiga bror Jimmy Smeds.

Ha en skön dag! 

Kram/Tina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar