onsdag 24 september 2014

Planering inför odlingssäsongen 2015

Nu när det börjar lugna ner sig i köksträdgården kommer tankarna på nästa år.
Vad ska odlas och var?
Som nybörjare läser jag allt om växtföljd och kikar in på alla frö firmors sidor.
Drömmar om lite nya grönsaksvarianter finns och dessa står högt på listan.

Bild:impecta.se

Kronärtskocka

Bild:havenyt.dk


Purpurkål

Bild:fromedposten.se

Vintersquash-Kroshka
Gillar verkligen vintersquash, de är goda, lättodlade och fina att se på.
Perfekta växter alltså;)
Denna variant kommer från Ryssland och är en tidig och tålig sort med god smak-om man ska tro på vad de skriver.
Det väljer jag att göra då jag tror den blir ett fin fint tillskott till min odling.

Ska bygga ut min lilla odlingslott och det blir även ett litet växthus tills nästa säsong. 
Då ska det odlas ordentligt=)

Surfade runt på pinterest.com och letade fina Kål bilder.
Hittade dock mest mat bilder som jag måste dela med mig av.
Blev så hungrig, tur att jag snart ska hemåt.






Alla matbilder i detta inlägg kommer från pinterest.com

Ha en skön kväll så hörs vi snart igen!

Kram/Tina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar