söndag 15 februari 2015

Inspiration i blått! #inspiration #blommor #lantligt #florist #värmland #webshop #lökväxter


Älskar verkligen blått  =)
Just nu har jag märkligt många blå detaljer hemma och eftersom det är en av de färger som är "heta" i år, så blev det ett inspirationsinlägg i blått idag.


Blomman på bilden är en ny bekantskap för mig, Porslinshyacint heter den.
Det är en liten lökväxt som är helt underbar och en ny vår favorit i mitt hem.




Ännu en härligt blå lökväxt-Pärlhyacint.
Vårens lökväxter är otroligt lättskötta, en liten skvätt vatten nån gång i veckan bara.
När de har blommat över kan man spara lökarna och plantera ut dem så fort det går att gräva i rabatten.


Murgröna i en ärvd kruka med en fantastiskt härlig blå färg, en stor favorit hemma=)


Bild från vår porslinshylla i köket.


Sist ut är en riktig vårblomma, Primula.

Vad händer annars då?
Jo, idag har vi haft en helt perfekt vinterdag i Värmland.
Vår i luften, solsken, fågelkvitter och massor med mys.
Sedan tog jag äntligen tag i storstädningen av köket, är sååå tråkigt men det blev kanon.
Så nu kan jag med gott samvete krypa ner i soffan med hårbollarna=)

Ha en skön kväll så ses vi imorgon!

Kram/Tina








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar