torsdag 12 februari 2015

Körsbärskräm och planteringsbesök på Hjärterum! #Hjärterum #Allahjärtansdag #greengate #körsbär

Idag var jag och hjälpte Mikaela på Hjärterum med planteringar inför Alla hjärtans dag.
Var himla kul att hälsa på och få pyssla lite!
Det blev många fina planteringar, så missa inte att kika förbi och köp en eller flera=)


(Bild lånad från Hjärterums facebook profil-Hjärterum)


Sedan bar det av hemåt där det var dags att packa några paket och fixa lite mat.
Till efterrätt blev det körsbärskräm, så himla gott!
Sommar i en skål och otroligt enkelt att göra=)


Tog två dl frusna körsbär, kokade dem i två dl vatten och en matsked honung, det fick puttra på tills körsbären spruckit lite.
Då blandade jag ut ca 0,75 matsked potatismjöl med lite vatten i en liten skål, sedan hällde jag  blandningen  i kastrullen med körsbären under omrörning.
Då tjocknade krämen snabbt, sedan var det bara att hälla upp och äta=)
Mums!!   


Jag sötade med honung men det går lika bra med socker=)


Körsbärsblommor jag fotade förra våren på en varm skön dag, snart är vi där igen=)

Ha en härlig kväll så ses vi imorgon!

Kram/Tina


  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar