onsdag 18 februari 2015

Trädgårdsinspiration=)

Hej!
 Idag har jag grottat ner mig i min favoritsida pinterest.com för att hitta inspiration till sommarens odlingar=)
Är ju inte många månader kvar tills det är dags att börja.
Kollade bloggen från förra året och jag började redan i mars med att gräva och fixa till mina stora odlingslådor.
Sen gick det undan=)

Känner en lätt panik, då jag inte satt ett enda frö än.
Men jag var lite väl tidig förra året, så jag har lite is i magen även om det känns jobbigt=)
Håller på och bestämmer vilka roliga nya fröer som ska inhandlas.
Är ett enormt utbud och jag vill ha allt!

Men som tur är begränsar plats och ekonomi några större inköp.

Hittade några inspirerande bilder på pinterest.com som jag vill dela med mig av.



Vill ha ett fint stängsel runt min köksträdgård och letar hela tiden praktiska och vackra idéer.
Får se vad det blir tillslut=)


Å det är så fint med kryddor i köket, gärna i annorlunda "krukor".


Älskar smarta återvinningslösningar, speciellt med lastpallar.



Grönt är verkligen skönt, vill att det ska se ut såhär hos mig i sommar. Man måste ju drömma lite ;)


Vacker och smart lösning med taklökar som inte behöver så mycket jord och vatten. 
Kanske kan vara ett pysseltips till sommaren.




Tänk vad mycket smarta idéer folk kommer på, härligt att de delar med sig.


(alla bilder i detta inlägg kommer från pinterest.com)

Denna bild valde jag för den härliga känslan i den, skymning en varm dag. 
Kretsloppet är slutet med hönsen som gödslar och äter upp insekter som kan skada äpplena.
Så härligt, där skulle jag kunna knata omkring och njuta av atmosfären i timmar=)

Nu ska jag jobba vidare men vi syns snart igen!

Kram/Tina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar