måndag 23 mars 2015

Besök på Hedvigslunds gård #lantdjur #vår #filipstad #värmland #lantligt #höns #påfågel #får #ankor

Hej!
Oj oj vilken helg jag haft!
Fick "återfall" på influensan jag hade för några veckor sedan och har varit helt däckad sen i torsdags.
Trodde jag var färdig med att vara sjuk för det här året efter förra omgången men tydligen behövde jag en dos till.
Denna gång fick jag hög feber i flera dagar och nu när febern gått ner är jag så otroligt matt.
Var upp och åt frukost sen var jag tvungen att lägga mig igen då jag blev helt slut av detta=)
ynklig.se

För dig som är in varje dag här och läser har det ju varit lite tyst de sista dagarna men jag har helt enkelt inte orkat öppna datorn.
Men idag har även huvudvärken släppt något, så nu kände jag att det var dags att visa var jag hälsade på i onsdags =)

Hedvigslund


Utanför Filipstad finns en vacker gård med härliga ägare och mysiga djur, där man kan köpa foder till både hästar och höns.
De föder även upp höns, ankor och får.
Hann inte fråga om allt, så det kan tänkas att de har ännu fler strängar på sin lyra.

Direkt när jag kom ut på grusplanen framför stallen såg jag denna goding spatsera omkring.



En riktig parant herre som egentligen ville hålla sin vackra stjärt för sig själv och sin söta fru=)
Jag fick leka paparazzi en stund för att få någorlunda vettiga bilder.
Så himla vacker.



Sen blev det att kika på de fina Värmlandsfåren som ingår i en genbank för att bevara sorten.


Stiligaste baggen som stod och poserade när jag fotade.


Tackorna ska inom kort ha lamm, blir nog snart ett besök till för att kika på de ulliga sötisarna ;)


Oj vad många roliga höns de har, här en variant med "fjäder mössa" och "tofsar" på fötterna.
PÅ bilden under ett par ankor varav en är lite tuffare med cool tofs på huvudet=)


Var ett roligt besök för en djurälskare som jag =)
Sedan blev det ju inte sämre av att min sambos systers häst bor där med en massa kompisar, är ju något av en hästnörd så jag kände mig som hemma.

Nu ska jag sova en stund =)
Men vi ses snart igen!
Ha en riktigt fin dag och se upp för influensa bacillerna-de är hemska ;)

Kram/Tina 








1 kommentar: