måndag 9 mars 2015

Välkommen vår! #sweden #värmland #lantliv #lantligt #webshop #odla #trädgård #roottrainer

Hej och hallå!
Vilken dag vi har i Värmland=)
Solen skiner, det är varmt och skönt, snön smälter i en otrolig hastighet-Våren är här.


Gick upp tidigt och jobbade några timmar sen gav vi oss ut på promenad, jag och hårbollarna=)
Sedan jobbade jag lite i solskenet med en kopp te.
Är otroligt skönt att jobba hemifrån, 
jag lever mer på mindre=)
Blir inte samma inkomster men jag får så mycket annat istället.
Kunna gå ut i solskenet och mysa en stund är otroligt lyxigt för mig som jobbat inne sex dagar i veckan tidigare.


Idag var det dags att prova en fin present jag fått=)
Roottrainer heter den och är en variant av miniväxthus med öppningsbara "krukor", så omskolningen av plantorna ska gå lättare.

Fyllde den med Kronärtskocka, Brysselkål ,Chili och Paprika.
Nu är det bara att vänta =)
Sen passade jag på att så sallad också, börjar bli så varmt på vår farstu att de ska få bo där.
Å vad jag längtar efter sommar, kunna gå ut till köksträdgården och skörda grönsaker och kryddor.
Kollade igenom mina frön en snabbis och vill sätta allt nu! 
Men det gäller att ha is i magen då våren generellt är ganska kall här uppe i Värmland.
Detta gör att plantorna måste bo inne länge.
Blir lite trångt tillslut=)

Nu ska jag ut en sväng och kolla över köksträdgården=)
Kanske finns nåt roligt att gräva upp!
Har fina Jordärtskockor att knapra på i en odlingslåda.
Dock var det fyrtio centimeter snö över dem senast jag kikade.

Håller tummarna att det smält bort!

Ha en fin dag så hörs vi imorgon igen=)

Kram/Tina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar