söndag 15 mars 2015

Sköna söndag=) #renovering #golv #matta #odling #lantligt #sweden #värmland

Nu tjatar jag om det soliga och fina vädret igen men det är fantastiskt=)
Har blivit kallare men så länge solen tittar fram så gör det inget!

Ser fram emot att snön ska smälta bort så det går att börja gräva i landen=)
Just nu är det snö eller en hård isskorpa överallt och det kliar i mina odlar fingrar varje gång jag går förbi.
Mina planteringar inomhus går dock framåt, Tomaterna och Brysselkålen har kikat upp och igår såg jag att kronärtskockan fått fart=)


Har börjat odla större byttor med solrosskott då de går åt i en rasande fart!
Stora godisburkar är perfekta!


Sen så blev golvet färdigt idag=)
Så himla fint blev det, vi är verkligen supernöjda att vi valde matta.
Tankarna gick först på ett klickgolv men vårt gamla hus rör sig så mycket att vi insåg att skarvarna skulle bli ojämna på en gång.
Då valde vi en matta istället och ångrar verkligen inte det, den är präglad att se ut och kännas som ett gammalt ekgolv.
Nu är det bara att sätta golvlister och lister runt dörrarna så ska det vara klart=)



Det var dagens rapport=)
Nu ska jag gå och hjälpa sambon att bära in möblerna igen men vi ses snart igen!

Kram/Tina






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar