söndag 1 mars 2015

Jag lever=) #förkylningfrånhelvetet #pyssel #lantligt #ikea #iblaursen

Hej!
 Kikar in för att berätta att jag lever=)
Blev en liten bloggpaus då jag inte hade nåt intressant att skriva om.
Bara snor, hosta och feberyra=)
Men nu mår jag lite bättre, ingen feber ialf, vilket har gjort att jag tagit mig ur sängen.
Så himla skönt.
Har gjort två små projekt idag som halkat efter lääänge.

Första projektet var att plantera om mina Aloe Vera plantor som fått massor med bebisar.
Fick flera fina gamla glasburkar av en kompis som nu fick rycka in som krukor.



De var väldigt spretiga så jag knöt ihop dem med ett fint band=) 
Ibland får man "fuska" lite.

Projekt två var att borra och fästa fast knoppar på luckor i matrummet.

Fick ett fint tips på nätet att man kunde tejpa på en remsa med maskeringstejp där hålet skulle borras.
Anledningen till detta är att om man har otur blir det "flisor" i färgen när man borrar.
Men med en tejpsnutt behöver man inte oroa sig för det problemet=)


Använde mallen som vi hade till luckorna i köket för att få hålen på rätt ställe, supersmidigt.



Nu äntligen är mina fina knoppar från Ib Laursen på plats=)
Tog sin lilla tid men bättre sent än aldrig.

Sist ut idag är ett litet tips!
Har lagerrensning i nätbutiken då det snart kommer nya grejor som måste få plats på lagret.
Så kika gärna in och se om det är något du behöver=)
Fyller på lite smått och gott hela veckan, så det går verkligen att göra fynd.

Nu ska jag landa i sängen en stund då de små projekten tog all min energi=)

Ha en riktigt fin söndag så ses vi snart igen!

Kram/Tina









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar