tisdag 10 mars 2015

Grönt är skönt! #sweden #värmland #fönsterodling #skott och groddar #webshop #lantligt #inredning

Nu när jag äntligen fått lite frön i jorden och min fönsterodling tagit fart känns sommaren nära;)
Satte Ruccola, rädisor och spenat i en större plantering på vår farstu.
Ett litet test för att se om det går att få några tidiga vårprimörer.
Håller tummarna för att det ska funka.


Har skördat lite från min fönsterodling, så himla gott med fräscha ärt och solrosskott på mackan.
Känns som att äta koncentrerad vår och man blir pigg direkt=)
Groddarna är otroligt goda att ha i sallad, blir extra "knaprigt" liksom =)


Min stackars Lagerbladsplanta fick flytta ut på farstun tillsammans med en kruka Minipåskliljor.
Vet inte om Lagerbladet kommer repa sig men jag ska ge plantan en chans i alla fall=)
Den har inte fått mycket kärlek under vintern och det ser väl inte allt för lovande ut.
Normalt brukar de klara sig ganska bra inne under vintern men i år hade jag lite för mycket att göra så vattningen halkade efter och det tog hårt.
Man kan inte lyckas jämt;) 



Så härligt med lite färg! 
Känns som att det behövs innan allt kommer igång utomhus=)

Det var dagens rapport, nu är det dags för mig att gå och snoza.
Men vi ses snart igen!

Kram/Tina





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar