tisdag 21 oktober 2014

Höst mys=)

Hej! 
Idag fick jag en "ledig" eftermiddag då min kära blivande svärmor vaktade butiken.
Passade på att hämta några säckar löv hos en kompis som gärna ville bli av med dem=)
Verkar nog lite knasigt att hämta löv när alla andra vill bli av med dem, men som Sickan i Jönssonligan så har jag en plan.
Dessa löv ska nämligen användas till jordförbättring i min lilla köksträdgård.
Jorden är fin men den innehåller väldigt dåligt med näring och mull.
Löv, gräs, gödsel blandad med halm ligger nu på alla bäddar och min förhoppning är att maskarna kommer jobba på ordentligt tills nästa vår, så det mesta är nerarbetat i jorden.
Kommer lägga på mer jord så det gör inte så mycket om inte allt är borta till våren.


Tänk vad mysigt det är att kunna tända en mysig brasa och massor med ljus.
Har varit en riktigt regnig dag och mina planer på att jobba länge i köksträdgården blev ändrade.
Istället blev det städning, höstpyssel och mycket jobb på datorn.
Är bra med såna dagar också, dock hoppas jag vädret blir bättre till helgen.
Skulle vara skönt att kunna vara ute när man är ledig=)


Har fått många vårkataloger från mina leverantörer och idag fördjupade jag mig i IB Laursen´s fina vårsortiment.



Perfekt läsning till en kopp te=)

Nej nu är det dags att fixa lite middag!

Ha en skön kväll så ses vi snart igen!

Kram/Tina




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar