lördag 25 oktober 2014

Höst mys!!!

Hej!
Har haft full upp med att packa in leveranser som dykt upp i butiken under veckan=)
Känns som julafton varje gång det kommer nytt, så roligt.
I går fick jag två stora pallar med grejor och tänkte att det skulle bli himla slitigt att bära in allt och spöregnet gjorde inte saken bättre.



 Men helt plötsligt dök det upp två killar som på engelska frågade om de kunde hjälpa till.
Tror att de kan gå på SFI längre upp på gatan.
Hann inte svara innan de hade börjat lasta in lådorna och då var det ingen idé att säga emot=)
Blev så himla glad och tackade dem så gott det gick på engelska och försökte skicka med dem en varsin femtiolapp.
De ville absolut inte ta emot dem men jag insisterade=)
Känns bra om de kanske kunde köpa en fika som tack för hjälpen.
Otroligt vad snälla människor det finns, känns som det finns hopp för mänskligheten.


Mellan kunder och bärande av grejor hann jag göra en hel del fina höstplanteringar.


Så roligt att pyssla inför Alla Helgona och Halloween, blir sista höstrycket då jag vecka 45 kommer börja skylta för advent=)
Börjar lite tidigare i år då jag vill passa på att göra min sista jul i butiken riktigt fin.


Nya lyktor=) 
Kommer packa upp fler varianter under veckan så kika gärna förbi.


Grått är så himla snyggt=)
Fick hem fina grå servetter med vita hjärtan nu i veckan, super söta.
Tavlan bakom är en magnetisk platta som går att hänga och de små skyltarna har magnet på baksidan.
Gillar verkligen budskapet på dem även om jag inte har barn.
"Good moms have sticky floors, dirty ovens, and happy kids.
Översättning: "Bra mammor har kladdiga golv, skitiga ugnar och glada barn." 

På tal och kladdiga golv så är det dags för mig att torka golvet efter hårbollarnas blöta framfart.
Även små tassar blir leriga=)

Ha en riktigt skön lördag så ses vi snart igen!

Kram/Tina 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar