torsdag 9 oktober 2014

Inlägg nummer: 200

Tänk att jag nu skrivit 200 inlägg på bloggen! 
Tiden går fort när man har roligt=)
Kunde aldrig tro att det kunde vara så roligt att blogga innan jag började i våras.
Sen dess har mycket hänt både privat och jobbmässigt.
Nätbutiken blev äntligen färdig, köksträdgården blev en verklighet och mitt lilla Hjärterum sålt. 
Ett händelserikt år som ännu inte är slut.
Är så himla kul att just du är med på min resa, ser att fler och fler hittar bloggen och blir så glad varje gång nån berättar att de kikat in och kollat.



Mina absoluta favoritblommor-Tulpaner!
Här en Papegojtulpan som heter Rokoko, så himla vacker.
Är ju väldigt miljöskadad eftersom jag är florist men när tulpanerna kommer på våren lever jag upp.
Den fräscha härliga känslan när man gör en bukett och det "gnisslar" om bladen är helt oslagbar.


Kanske lite knasigt att prata tulpaner nu men där är jag i tanken=)
Sitter och kikar på härliga pasteller, påskgodis och annat mysigt nu till nästa år.
Snart är jag helt färdig med vårens beställningar och närmare jul tar jag mig an sommaren 2015.
Är lite svårt att leva i nuet men jag försöker göra det med, ibland ;)

Hur är det i butiken då?
Jo, idag har det varit ganska lugnt med besök av kunder då det regnat ordentligt hela dagen.
Men jag förbereder inför helgen med nya vackra blomstergrupper och annat mys=)
Väntar även på en riktigt stor leverans av lyktor m.m.
Hoppas den dyker upp till veckan.
Den skulle ha kommit i mitten av september så jag börjar bli lite otålig, är så mycket fint i den leveransen som jag vill visa dig!


För att väga upp lite efter tulpanerna får denna bild gå i repris, den är tagen i slutet av Februari när vi hade en riktig snödag i Värmland.

Ha en skön dag så ses vi snart igen!

Kram/Tina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar