torsdag 2 oktober 2014

Regn=pyssel

Idag har jag pysslat större delen av dagen, sen blev det lite städning också förstås.
Har varit regn och rusk i Värmland och det har varit ganska lugnt i butiken.
Är så härligt att pyssla när det är ruskväder, känns som balsam för själen.
Gjorde några dörrdekorationer, älskar hjärtan så av någon märklig anledning blir det mest sådana;)



Gillar verkligen att blanda mjukt och gulligt med lite råare material som denna läderimitation.


Kan en dörr dekoration se ut hur som helst? Svar JA!
Bara fantasin sätter gränser.


Älskar att använda garn till hösten, ser så ombonat ut och man får så fina mönster.

Sen blev det många blomstergrupper=)
Här är några av dem.


När man planterar på hösten är det helt ok att tränga ihop växterna i krukan då de inte växer när kylan kommer.
På sommaren får man räkna med att växterna växer ordentligt och därför plantera ganska glest i krukorna.
I dessa planteringar har jag blandat prydnads kål, alunrot och ljung.
Perfekta växter på hösten då de är väldigt tuffa och klarar flera minusgrader.


Visst är den "krusiga" prydnadskålen lite extra fin, ser lite ut som den ska gå på fest=)



Jag brukar ofta plantera i lite oväntade kärl då jag vill ge lite extra inspiration till 
alla glada kunder som pysslar hemma.
Allt som håller vatten utan att läcka går utmärkt att plantera i, andra kärl med läckage kan man plasta inuti och sedan är det bara att plantera.
Så det finns inga gränser för vilka roliga och personliga blomstergrupper man kan skapa.
Det är bara att pyssla på=)
Behöver du tips eller material är det bara att kika förbi Hjärterum så hjälper jag dig gärna!


Det är ju väldigt sällan jag visar bakom kulisserna bilder här på bloggen, då det är mycket roligare att visa allt fint som blivit gjort istället.
Men idag bjuder jag på denna=)
Man får räkna med ett visst kreativt kaos medan man skapar, det hör liksom till.

Ha en skön kväll och passa på att pyssla lite!
Det är bra både för själ och hjärta=)

Kram/Tina


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar