lördag 28 november 2015

Lite av varje =D


God kväll!
Dagen före första advent har varit regnig, grå och faktiskt ganska trist - vädermässigt.
Men inte misströstar jag för det, bästa dagen att pyssla och läsa en god bok.
Dock blev det ändå en skön promenad mellan regnskurarna med hunden, var himla skönt!




Utsikt från vår hall.
Idag var det inga sjöfåglar som vågade sig fram, så kikaren fick bara stå och vara fin =D





Framför brasan i vårt matrum blev det en mysig frukost med tända ljus.
Det gillar jag verkligen med denna årstid, att kunna tända ljus i hela huset och bara mysa!


Har inte bara "slöat" utan hann även med en väldigt sen akut omplacering av en svartvinbärsbuske.
Som tur var hade marken tinat såpass att jag kunde göra ett lagom hål som fylldes på med kompost.
Nu är det bara att hålla tummarna att den klarar sig!


När jag plockade fram pyntet insåg jag att det mesta kommer från inköp i min egen butik genom åren.
Bland annat de fina trähästarna, från det härliga märket Maileg, hade dem i butiken för några år sedan.
Skylten är från Ib Laursen och finns i nätbutiken nu!
Kan fortsätta i all oändlighet!
Tar väldigt sällan hem saker till butiken som jag själv inte gillar och därför hamnar mycket hemma =D

Är farligt för plånboken med egen inredningsbutik, har en tendens att bli många inköp ;)

Vad bjuder kvällen på då?
Jo strax ska jag avnjuta lite av gårdagens goda grönsakssoppa, nybakta scones och mys i soffan.


Köpte så fina KRAV odlade grönsaker från ett lokalt företag som odlar själva.
Kunde inte hålla mig så det blev lite av varje.
Morötter, lila kål, olika sorters potatis, palsternacka, rotselleri, rödbetor!
Mmmm, ska bli mycket god mat på detta!
Tänkte även fylla på vår jordkällare med grönsaker från dem, då mitt odlande inte kommit upp i de volymer att jag har nåt att lagra.

Ha en riktigt fin kväll så ses vi snart igen!

Kram/Tina







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar