tisdag 3 november 2015

Skafferi städning och sushi

Har börjat en ny nivå av röjning här hemma =)
Nu när det mesta i prylväg fått "flytta" så började jag med skafferiet och kryddhyllan,
Har inte blivit gjort ordentligt på flera år och var så välbehövligt.



Är så himla skönt att få ordning igen =)
I alla lådor i köket la jag i skyddande papp för att förenkla kommande städningar.


Fick nu även ordning på mina egna skördade kryddor och salter som fick egna burkar istället för plastpåsar.
Har inga enorma odlingar så det känns fantastiskt att kunna förädla så mycket kryddor.
Oregano, chili och gräslök är jag helt självförsörjande på detta år och det känns stort!
Nästa år hoppas jag detta ska innefatta basilika, mynta och timjan också.
Kul att sätta upp mål med odlingen.





Men vad mycket mat som kom fram, hittade bland annat tillbehör till att göra sushi.
Blev så sugen att prova igen, så i fredags blev det sushi här hemma =)





De blev inte vackra men himla goda!
 Är lite trixigt med riset så det blir rätt annars går det ganska smidigt.
Finns bra recept på nätet, bara att googla =)

Nu ska jag gå ut i köksträdgården och jobba några timmar!

Ha en fin dag så ses vi snart igen!

Kram/Tina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar